čtvrtek 20. července 2017

Reprezentačný "smoliar" Eliáš sa lúčil. Vráti sa do národného mužstva?

Eliáš patrí do silnej generácie slovenských hokejistov, narodil sa v "zlatých" sedemdesiatych. Prerazil v NHL, vyhral dvakrát Stanley Cup, stal sa ikonou klubu, ktorému je stále verný. Aj v národnom mužstve mnohokrát zohral dôležitú úlohu, avšak s trochou nadsadenia ho možno zaradiť medzi reprezentačné smoliara.

Eliáša totiž slávne triumfy Čechov míňajú.

V roku 1998 bol spolu s vtedajším parťákom z devils Petrom Sýkorom pre trénera Ivana Hlinku príliš mladý, obaja inak veľmi úspešní hráči prišli o olympijské zlato. "Sú perspektívny, lenže podobné typy už máme," povedal legendárny kouč.

Na majstrovstvách sveta vo Viedni 2005 zase chýbal Eliáš zo zdravotných dôvodov.Pri výluke NHL v ruskom Magnitogorsku dostal žltačku, h viezdami nabitý káder potom dobyl pod dočasným vedením Vladimíra Růžičku zlato.

O päť rokov neskôr sa Eliáš ospravedlnil koučovi Růžičkovi z rodinných dôvodov. Neskôr sa ohradil proti kritike ospravedlneniek hráčov z NHL, ktorí do Nemecka nedorazili. "Nehádžte nás do jedného vreca," prosil dôrazne.

A keď v kádri českej reprezentácie Třebíčský rodák figuroval, zlata sa nikdy nedočkal. Olympijské hry 2002 v Salt Lake City, Svetový pohár 2004, majstrovstvá sveta 2008 i 2011 - Česi na všetkých spomínaných podnikoch mali silný výber, predvádzali úžasný hokej, ale zakaždým kúsok chýbal.

"Najlepšia vec povedala moja manželka - že už jedno zlato doma mám.Myslela tým dcéru, "usmial sa Eliáš pred štyrmi rokmi v Bratislave. Iste, rodina je pre neho všetkým, za každých okolností na prvom mieste. Napriek tomu sa nikdy netajil, ako moc by chcel uspieť za svoju krajinu, potešiť slovenský ch fanúšikov.

O to viac Eliáša mrzelo, že s bet365 stavky ním v uplynulej sezóne reprezentačný kouč Růžička nekomunikoval. Na domácej majstrovstvách sveta vzal iných hráčov. "Mrzí ma to. A veľa. Ale zatrpknutý nie som, "tvrdil v polovici apríla reportérovi MF DNES.

Lenže situácia sa zmenila. Ružička kvôli nevyjasnené kauze, ktorá ho viní z korupcie, odstúpil a reprezentáciu vedie tréner Vladimír Vůjtek.Skúsený kouč Eliáša oslovil a v pondelok ho bet 365 pozval na neformálne stretnutie, kde sa mali hokejisti zo zámorských súťaží s realizačným tímom zoznámiť.

Eliáš bol najstarší, s niektorými mladými kolegami sa videl prvýkrát, ale pod Vůjtka dokonca krátko pôsobil v reprezentačnej dvadsiatke.

"Pamätám si to, ale ja som sa pot om zranil," triedil si myšlienky.

"Keď trénoval slovenskú reprezentáciu, tak sme sa pozdravili.Dlhé roky v českom hokeji nepôsobil, ale má obrovské skúsenosti, prehľad a na prácu sa teší. "

Aj preto Eliáš dúfa, že jeho reprezentačný odchádzanie sa ešte predĺži. "Keď budem hrať dobre, tak nevidím dôvod, prečo by som nemal hrať," povedal český veterán novinárom.

Že by si zahral už na svetovom šampionáte v Rusku? "Dúfam, že budem mať dobrú sezónu, aby - ak by sa nepodarilo New Jersey dostať do play-off - ma niekto buď chcel do tých bojov o Stanley Cup, alebo že o mňa bude záujem v reprezentácii. Chcel som reprezentovať, aj keď nie vždy to vyjde.Ale keď teraz budem v pohode, nevidím problém. "

Stále si verí, že bude tímu (národnému i Devils) prospešný na ľade a hlavne mimo neho.

Eliáš už pred 11 rokmi na bet365 bonus Svetovom pohári hovoril: "Už nie som žiadny mladík. Je mi dvadsaťosem. Cítim, že by som mal ostatné hecnout, nemôžem sa schovávať niekde v kúte. "Vo Vancouveri 2010 robil na olympiáde kapitána, mnoho bet365 mobil rokov nosí na drese áčko. Častejšie si zvyká na úlohu mentora, najstaršieho muža v šatni.

"Vždy som si bral rady chalanov k srdcu a vždy ma to pomohlo. Som za to rád a takto sa budem správať k mladším v klube.V určitej fáze kariéry jednoducho ide o to, aby človek vedel odovzdávať rady a pomáhať druhým, "rozprával Eliáš v pondelok.


Možno sa" Eli "budúci rok za odmenu dočká reprezentačného triumfu. Jeho príbeh by si zlatú bodku zaslúžil.

bet365

Žádné komentáře:

Okomentovat