pátek 21. července 2017

Každý sa perie ako o život. Knápková pred MS veslovala v riečnom prúde

"Istotu má prvých deväť pretekárok, preto je mojím prvým cieľom postup do šesťčlenného finále. Potom sa uvidí, ale kto by nebral medailu, "usmieva sa 34-ročná olympijská víťazka z Londýna a majsterka sveta z roku 2011 pred šampionátom v Aiguebelette, ktorý je zároveň olympijskou kvalifikáciou a začína v nedeľu.

Je rozosmiata a dobre naladená, čo je veľký rozdiel oproti minulému roku, kedy sa jej nedarilo.

"Vtedy ma od od zimy trápili zdravotné problémy, nevedela som, ako to so mnou bude a ako veľmi môžem trénovať," vracia sa k sezóne, ktorá po štvrtých miestach v pretekoch Svetového pohára vyvrcholila siedmou priečkou na MS v Amsterdame.Prvýkrát po trinástich rokoch na vrcholnej svetovej akcii nezasiahla do bojov o medaily.

Zato teraz je to � �plne iné. "Sezóna prebieha dobre a som spokojná, na majstrovstvách sa teším, čo som vlani povedať nemohla," prikyvuje hlavou zverenkyne trénera Tomáša Kacovského, ktorá sa sport stavky tento rok stala piatykrát európskou šampiónkou a v pretekoch Svetového pohára skončila dvakrát druhá. A to aj na slávnej regate v Luzerne, preslávenom "malom majstrovstvá sveta".

Veslovanie na Rhone prinieslo pľuzgiere

vydaril sa jej nedávnej sústredenie vo Francúzsku, ku ktorému vzhliada s nadšením. "Pôvodne sme chceli ísť na jazero, kde bude majstrovstvá sveta, ale nešlo to, je to chránená oblasť," približuje.S trénerom si vybrali miesto asi 50 kilometrov od Aiguebelette, trénovali na rieke Rhone.

"V Prahe trénujem na Vltave, ale tam voda oveľa viac tiekla a bola plytká, nechýbali viery. Bolo to dosť ťažké veslovanie, hlavne proti prúdu, takže išlo výborný tréning na silu aj na stabilitu. S prúdom som musela bojovať, po čase sa mi urobili na rukách pľuzgiere.


Bolo to asi najlepšie sústredenie, aké som zažila, "pochvaľuje si veslárka, ktorá posledné dva týždne ladila formu v Prahe.

Na olympijských hrách pretekala už trikrát, pred zlatým Londýnom to boli Peking (5. na skif a 6. na dvojskif) a Atény (štvrtá na skif).Tiež vtedy o rok skôr absolvovala kvalifikáciu, takže vie, čo ju na nadchádzajúcom šampionáte čaká.

Sústredí sa predovšetkým na seba

"Majstrovstvá pred olympiádou je vždy tvrdší, motiváciu majú aj tí, čo jazdia finále B, každý sa perie o každé miesto ako o život. Preto j e na týchto šampionátoch semifinále náročnejšie ako čokoľvek iné, "premieta Knápková, ktorá si vraj nerobí odhad, koľko pretekárok by mohlo do boja o postupovú deviatku zasiahnuť.

"Nejaký prehľad samozrejme mám, ale beriem to tak, že musím pretekať čo najlepšie. Sústredím sa predovšetkým na svoj výkon, súperky nepočítam, "krúti hlavou.Napriek tomu ale vie, že vo Francúzsku bude nezvyčajne početné štartové pole, prihlásených je 35 skifařek. "Toľko nás ešte nikdy nebolo, olympiáda v Riu láka," má jasno.

Tohtoročný jednotkou je Austrálčanka Kim Crow, majsterka stavkove bonusy sveta z roku 2013, ktorá Knápková v júli v Luzerne "nadelila" sedem sekúnd. "Vyzerá dobre, má formu, navyše pekne vesluje, zlepšila sa technicky. Ale tréner hovorí, že keď už som ju porazila v Londýne, kde mala striebro, tak by som ju pokojne mohla poraziť aj teraz, "sm eje sa.

stavkovanie

Žádné komentáře:

Okomentovat